26 Mayıs 2014 Pazartesi

E-Ticaret Nedir? E-ticaretin Avantaj ve Dezavantajları Nelerdir?

E-Ticaret Nedir? E-ticaretin Avantaj ve Dezavantajları Nelerdir?

İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret anlayışına elektronik ticaret ya da kısaca e-ticaret denilmektedir.

E-ticaretin Avantajları Nelerdir?

  • Firmanın internet üzerinden müşterilerine ulaşabileceği 7/24 açık bir şubesi yani online dükkanı olur.
  • Elektronik ortamda alışveriş süreci hızlı gerçekleştiğinden zamandan tasarruf sağlanır.
  • İnternet ortamında ürün çeşitliliği için mekan sıkıntısı olmadığından, müşteriye daha fazla ürün çeşidi sunulabilir.
  • Müşteri kısa süre içinde pek çok ürünü inceleyebilir. Ürün kıyaslama imkanları daha geniştir.
  • Müşteri açısından sanal ortamında birden fazla alışveriş yapabileceği firma olduğundan rekabet nedeniyle düşük fiyata ürün alabilir.
  • Stok, ürün maliyeti, iş gücü, dükkan giderleri reel bir mağazaya oranla çok daha düşüktür.
  • Klasik bir mağaza sadece bulunduğu bölge içindeki müşteri potansiyeline hitap eder. Oysa e-ticaret firmaları için böyle bir sınırlandırma söz konusu değildir.

E-ticaretin sunduğu avantajları alıcı ve satıcı açısından ele alacak olursak;

Müşteri açısından avantajları;

  • Evden hızlı bir şekilde alışveriş yapma imkanı sağlar.
  • Ürün fiyat araştırması ve alım yapmak için harcanan ulaşım giderleri ortadan kalkar.
  • Ürün çeşitliliği içinde tercih yapma imkanı geniştir.
  • Ürün kıyaslama imkanları daha geniştir.
  • İstenilen ürün hakkında araştırma ve kullanıcı deneyimlerine ulaşmak kolaydır. Bu sayede ürün hakkında ilk elden gerçekçi bilgilere ulaşma imkanı sağlar.

Satıcı açısından avantajları;

  • Ürünlerini satabileceği 365 gün, 24 saat açık bir şubeye kavuşur.
  • Ürünlerini tanıtan bilgileri detaylı olarak sunabileceği online bir platforma sahip olur.
  • Stok yapmadan, ürün satışı yapabilir.
  • Depo, dükkan kirası, eleman, elektrik, su, telefon, fax vs. gibi gider kalemlerini ciddi oranlarda azaltarak kazanç sağlar.
  • Dünyanın her köşesinden sürekli ve yeni müşteriler kazanma imkanı yüksektir.

E-Ticaretin Dezavantajları Nelerdir?

  • Satıcı ile müşterinin yüz yüze görüşerek birebir iletişim kurma imkanı yoktur.
  • Müşterinin satın almayı düşündüğü ürünü canlı görme, inceleme ve deneme imkanı yoktur.
  • İnternet üzerinden gerçekleştirilen alışverişlerde alıcılar kargo süresini beklemek zorundadır.
  • E-Ticaret sitenizin güvenlik açıklarının bulunması sitenizi kötü amaçlı yazılımların saldırısına maruz bırakabilir. Bu da satıcı açısından risk oluşturmaktadır.
  • İnternet alışverişlerinde geri iade reel bir mağazaya oranla daha yüksektir.
  • Online tüketiciler kredi kartlarını internette kullanmaktan çekinmekte. Bu nedenle de sanal alışverişlerini genellikle tanınmış, güvendikleri firmalardan yapmaktadır. Yeni e-ticaret firmalarının tanınmaları ve müşteri güvenini kazanmaları zaman alabilir.
  • Müşteriler alışveriş yapmadan önce, Google ortamında fiyat araştırması yapmaktadır. Bu sebeple ürün fiyatlandırmasında rekabet gücünüz yoksa yaşam şansınız da yoktur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder