28 Mayıs 2014 Çarşamba

E TİCARET BAŞARI ÖYKÜSÜ BLOG YAZARAK BAŞLADI

Ev dekorasyon alanında blog yazarken, bu alanda bir e-ticaret sitesi kurmaya karar veren Aslı Gökdere, başlangıç sermayesini YKM’nin hissedarlarından Turgay Ağralı’dan aldı. Doğan Online’ın siteye ortaklığıyla birlikte satışlar bir yılda 8 kat arttı. Gökdere, 2015 hedeflerinin 100 milyon TL ciro yapan bir e-ticaret sitesi haline gelmek olduğunu söylüyor.
           BLOG YAZARAK BAŞLADI
IBilgi Üniversitesi işletme Yüksek Lisansını tamamladıktan sonra, California Üniversitesi Irvine’da Dijital Pazarlama programını bitiren Gökdere, çalışma hayatına 2005 yılında Genpa’da başlamış. SonrasındaKariyer.net’de Bölge Satış Müdürü olarak görevini sürdürmüş. Orada internet üzerinde hizmet satmayı deneyimledigi-ni anlatan Gökdere, dekorasyon konusundaki merakını dindirememiş ve bir blog yazmaya başlamış o yıllarda. Dekorasyon üzerine yurtiçi ve yurtdışındaki fuarları takip ederken bu alanda kurulmuş e-ticaret sitelerinin büyümeleri de dikkatini çekmiş. Bloğunda bir yandan da aldığı dekorasyon ürünlerini satmaya başlamış. Görmüş ki insanlar internetten evleriyle ilgili ihtiyaçlarını karşılayabilir olmuş, işte bu noktada kendi e-ticaret sitesini kurma kararını vermiş Gökdere. Bloğunun adı olan “evinizin her şeyi” ile piyasaya çıkmaya hazırlanırken, Ikea’nın bunu slogan haline getirmesi farklı bir isim arayışına itmiş onu.
       İKİ KEZ YATIRIM ALDI
Ve 2010 yılında evmanya.com’u kurmuş. Kuruluş çalışmaları yapılırken başlangıç sermayesi ile büyümeyi uygun gördüğünü söyleyen Gökdere, e-tohum etkinliğinde YKM’nin o günkü patronlarındanTurgay Ağralı ile bir araya gelmiş. Tedarikçi tarafının o dönemde zayıf olması nedeniyle yatırımcı olarakYKM’yi daha cazip hale getirdiğinden de bahseden Gökdere, sonrasıyla ilgili olarak şöyle konuşuyor:

“Bizi Turgay Bey’in danışmanı bir araya getirdi. Başlangıç sermayesi aldıktan sonra şirket bize perakende network’lerini de açtı ve biz hızla şirketi ayakta durur bir noktaya getirebildik. Ardından ikinci yatırım geldi, ikinci yatırımı alırken ise dikkat ettiğimiz şirketin internet sektöründe tecrübeli, dijital pazarlamayı bilen ve e-ticaret sitesi yönetmiş bir yatırımcı olmasını istiyorduk. 0 dönem birkaç grupla konuştuk. Ancak onlarla çalışmak istemedik. Sonrasında Hanzade Doğan Boynerle bira araya geldik ve ikinci yatırımı Doğan Online’dan aldık.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder